iPhone challenge - 3. Ik hoor er nu bij

Door beste-spellen op zondag 20 september 2015 23:49 - Reacties (25)
Categorie: iPhone challenge, Views: 3.691

Ik ben nu een van de ‘cool kids’, want ik heb een iPhone. Zo lijkt het, althans. iPhones zijn cool en luxe, uniek in het smartphonelandschap. Heb je een iPhone, dan behoor je tot de elite.

Hoe triest het ook is: mensen benaderen je anders als je een apparaat met een appel op de achterkant vasthoudt. Je krijgt er in een keer een klap ‘vrienden’ bij, die allemaal ‘anders’ zijn dan ‘gewone’ mensen, omdat ze dezelfde telefoon hebben als jij. De snobs, die nog rondlopen met hun zielige Galaxy S6 Edge fame star neo note plus, kijken juist met meer afkeer naar jou dan ooit.

Buiten het feit dat we echt af moeten van die kinderachtige fanboy-gedrag (horen jullie wie het zegt? :+ ), en ik ook niet echt zit te wachten op al die Apple-vriendjes (voordeel: over een paar weken heb ik geen last meer van ze) moeten we toch echt af van het beeld dat een iPhone een unieke telefoon is, die alleen door creatievelingen en andere andersdenkenden worden gebruikt.

Situatie 1: in de sprinter zitten er in het halletje naast mij nog 3 anderen. Wij allemaal hadden een iPhone in onze handen.
Situatie 2: in een normale coupé in de trein, zit op zijn minst 50% naar zijn iPhone/iPad te staren.
Situatie 3: in de collegezaal bij marketing (die mensen moeten toch helemaal door dat marketinggebrabbel van Apple heen kunnen prikken) heeft ik denk 2/3 een Macbook in combinatie met een iPhone.

Moet ik nog doorgaan? Een iPhone is dus niet uniek. Nu ik er een heb, lijkt het wel alsof iedereen met zo’n ding rond loopt. Nu is het natuurlijk zo dat Android telefoons net genoeg van elkaar verschillen qua uiterlijk dat ze te onderscheiden zijn en ze dus minder goed als geheel opvallen, waardoor de verhouding tussen Apple en Android die ik in mijn hoofd heb, niet eerlijk zal zijn.

Hoe anders was dat dan met mijn Lumia. Deze is met zijn grootte sowieso een aparte verschijning (“Hé, heb jij nou een telefoon of een tablet”), waarmee je met de enkeling met een Sony Xperia Z Ultra, die nóg groter is (6,44”), meteen een band hebt. In het afgelopen jaar en acht maanden ben ik denk ik twee of drie andere 1520’s tegenkomen (en één iemand met zo’n Sony), dat zijn er dus minder dan het aantal iPhones op één dag.

Toen ik de Nokia kocht, was ik denk ik de eerste in heel Den Bosch met een Windows Phone. Gelukkig begint daar nu wat verandering in de komen, maar het feit dat het iedere keer weer toch bijzonder is wanneer je iemand anders tegen komt met een Windows Phone, zegt denk ik genoeg. Dat er zoiets bestaat als de 'Windows Phone-boks', waarbij je elkaars Windows Phones tegen elkaar aan tikt als blijk van pure coolness, zegt misschien nog meer.

Dus, aan alle creatievelingen, een oproep. Jullie iPhone is niet meer zo uniek, zo anders. Kom naar Windows! (Of BlackBerry, FirefoxOS, Ubuntu, Sailfish… Met zijn ongelooflijk kleine marktaandeel onderscheid je je dan weer van de rest van het volk en val je weer echt op.

Ik voel me niet meer uniek... :'(

Volgende: iPhone challenge - 4. Meer dan 1.000.000 apps! 09-'15 iPhone challenge - 4. Meer dan 1.000.000 apps!
Volgende: iPhone challenge - 2. Size matters 09-'15 iPhone challenge - 2. Size matters

Reacties


Door Tweakers user kami124, maandag 21 september 2015 00:09

Ten eerst heeft de mobiele telefoon de functie van een sieraad aangenomen. Waar men vroeger met een duur horloge liep, loopt men nu met de laatste en duurste smartphone.

Ten tweede komt je onderbuikgevoel denk ik toch flink naar boven. Er is denk ik niemand die letterlijk tegen je gezegd heeft dat je nu een creatieveling en een andersdenkende bent. Waarschijnlijk heb je wel meer aansprak gekregen, doordat je nu wat gemeenschappelijks hebt met een ander persoon. Maar dat is met andere dingen ook zo. Tevens ben jij dan degene die in Apple zijn hipster marketing gelooft, door te denken dat ze dit nu over jou denken.

Voor de rest wel een leuke blog en je geeft zelf ook al aan niet zo heel objectief te zijn, dusja dat maakt niet uit. Tegenwoordig zijn er van veel merken, goeie (dure) smartphones te koop.

Disclaimer: mijn smartphone is al jaren een iPhone en momenteel gebruik de iPhone 6 plus.

Door Tweakers user EvertH, maandag 21 september 2015 07:30

Kleine correctie, ik ben nog altijd tevreden met m'n Z Ultra en die is geen 6,2 maar zelfs 6,44 inch ;)

Door Tweakers user sebastius, maandag 21 september 2015 07:31

Ik heb niet een iPhone omdat het een uniek ding is. Ik heb een iPhone omdat ik iOS (en MacOS) onwijs prettig vind werken (en samenwerken).

Door Tweakers user ChojinZ, maandag 21 september 2015 07:45

Dus dit zijn de hedendaagse problemen waar de gemiddelde puber in de fietsenstalling tegen aanloopt?

God.... wat hebben jullie het toch makkelijk...

Door Tweakers user yousql, maandag 21 september 2015 08:57

Het is of ik een 10 jaar oud stuk tekst lees over de eerste iPod generaties. Ik heb zelf een iPhone 6 en ik herken het helemaal niet. Apple is helemaal niet zo'n hype merk maar wordt nu gekocht omdat veel mensen het softwarematig prettig vinden werken.

Door Tweakers user NotoriousBAS, maandag 21 september 2015 10:10

Windows phone, heb hem 2 maanden bedrijfsmatig gebruikt en ben blij weer bij Android terug te zijn.

Door Tweakers user mincedmeat, maandag 21 september 2015 10:16

Nou weet ik niet hoe jouw leven in elkaar steekt, maar in mijn omgeving is welke telefoon je hebt toch wel het laatste waar men zich druk over maakt. Misschien zie jij dingen gewoon zoals je ze graag wil zien? Zoals hierboven gezegd, dit klinkt vooral als een onderbuikgevoel.

Door Tweakers user brain75, maandag 21 september 2015 11:21

Gedeeltelijk heeft hij wel gelijk hoor. Mijn schoonfamilie gebruiken allemaal iPhones, maar van hun weet ik dat ze het inderdaad gebruiken voor het gebruiksgemak. Het werkt, ze hoeven niks te tweaken: het geeft een 'no fuss' ervaring.

Echter, bij verjaardagvisites in de kennissenkring gaat het nog wel eens over smartphones en dan merk ik dat ik inderdaad buiten de Apple-gemeenschap val. Dat ik professioneel alle grote mobiele OS-en vrij goed ken doet er niet toe. Daar heb je die weirdo met zijn vierkante BlackBerry hoor je ze denken. Je hoeft ook niet te gaan betogen waarom je die BB hebt: totale desinteresse is dan je deel.

Ach ja, uiteindelijk gaat het er ook om hoeveel je er wat van aantrekt. Persoonlijk vind ik het top dat er er zoveel OS-en zijn voor zoveel verschillende smaken. Wat deze markt wel nog nodig heeft is unformiteit, en dan vooral in de bouw van apps. Weten mensen nog dat Microsoft een hoge boete kreeg voor het meeleveren van Internet Explorer, Media-Player etc. bij Windows? De meeste mensen vonden dat terecht: dat grote boze MS plugde eigen producten.

Dat er nu een app-industrie bestaat die vele malen groter is in omzet dan de situatie van toen met MS en dat we het allemaal nu wel normaal vinden dat een Apple-app niet op Android, BB of MS werkt en vice versa is van de gekke. Het is gewoon vendor lock-in. De smart-phone markt zou er stukken gezonder op worden als apps wel uitwisselbaar zouden zijn tussen OS-en: dan kies je namelijk een OS op de beste user-experience en niet op de beschikbaarheid van apps. Google en Apple gaan deze kip met de goude eieren niet slachten: ben benieuwd of de EU hier ooit nog wat mee gaat doen.

[Reactie gewijzigd op maandag 21 september 2015 11:21]


Door Tweakers user beste-spellen, maandag 21 september 2015 14:08

Ik krijg verweten dat ik schrijf vanuit een onderbuikgevoel. En dat klopt ook: ik heb echt geen cijfers (opgezocht) over hoeveel mensen welke telefoon hebben. Maar aangezien een telefoon toch vaak een 'conversation starter' is, valt het mij gewoon op dat ik in plaats van die gek met een Windows Phone, ik nu schijnbaar tot de groep Apple behoor. Bovendien kom je bizar veel iPhones tegen als je met het OV reist, wat volledig tegenstrijdig is met wat Apple als 'luxe' merk wil uitstralen.
[url url="http://twilightprince.tweakblogs.net/blog/12202/iphone-challenge-3-ik-hoor-er-nu-bij#r_170250" external=0]Daar heb je die weirdo met zijn vierkante BlackBerry hoor je ze denken. Je hoeft ook niet te gaan betogen waarom je die BB hebt: totale desinteresse is dan je deel.
Dit is dus waar ik inmiddels aan gewend ben geraakt.
De smart-phone markt zou er stukken gezonder op worden als apps wel uitwisselbaar zouden zijn tussen OS-en: dan kies je namelijk een OS op de beste user-experience en niet op de beschikbaarheid van apps. Google en Apple gaan deze kip met de goude eieren niet slachten: ben benieuwd of de EU hier ooit nog wat mee gaat doen.
Hier ben ik het volledig mee eens. Initiatieven als Apache Cordova zouden best breder gesteund mogen worden. Oplossingen zoals BlackBerry, die gewoon de hele Android runtime in zijn OS heeft geïntegreerd, zouden niet nodig moeten zijn. Natuurlijk, voor games of intensieve applicaties zal het altijd nodig zijn om platform-specifieke code te schrijven. Maar voor de zoveelste app van een willekeurig TV-programma slaat het gewoon kant noch wal.

Door Tweakers user BdK9001, maandag 21 september 2015 18:07

beste-spellen schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:08:
Ik krijg verweten dat ik schrijf vanuit een onderbuikgevoel. En dat klopt ook: ik heb echt geen cijfers (opgezocht) over hoeveel mensen welke telefoon hebben. Maar aangezien een telefoon toch vaak een 'conversation starter' is, valt het mij gewoon op dat ik in plaats van die gek met een Windows Phone, ik nu schijnbaar tot de groep Apple behoor. Bovendien kom je bizar veel iPhones tegen als je met het OV reist, wat volledig tegenstrijdig is met wat Apple als 'luxe' merk wil uitstralen.


[...]
Dit is dus waar ik inmiddels aan gewend ben geraakt.


[...]

Hier ben ik het volledig mee eens. Initiatieven als Apache Cordova zouden best breder gesteund mogen worden. Oplossingen zoals BlackBerry, die gewoon de hele Android runtime in zijn OS heeft geïntegreerd, zouden niet nodig moeten zijn. Natuurlijk, voor games of intensieve applicaties zal het altijd nodig zijn om platform-specifieke code te schrijven. Maar voor de zoveelste app van een willekeurig TV-programma slaat het gewoon kant noch wal.
Ik ben sinds afgelopen week de gek met de " vindt mij terug in een lawine"-kleurige Windows Phone, en inderdaad krijg ik van de meeste mensen dezelfde reactie: "Geinig ding hoor" / "Heftig kleurtje wel". Meestal wekt het wel interesse dat een toestel van 130 toch vlot is en een goede batterijduur heeft, maar dat wordt meestal teniet gedaan door de - incomplete - kennis dat er voor WP veel minder apps zijn dan voor iOS/Android. Gelukkig betekent dat ook dat
...de zoveelste app van een willekeurig TV-programma ...
volledig ontbreekt

Ik vind het wel heel gaaf dat je zo bewust bezig bent met het hebben van een totaal ander OS, ik ben net 4 dagen van Android af dus ik snap wel een beetje hoe het voelt. Alleen ben ik nu dus juist een "weirdo" geworden ipv dat ik bij een - blijkbaar bestaande - groep ben gaan horen

Door Tweakers user beste-spellen, maandag 21 september 2015 18:48

BdK9001 schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:07:
Alleen ben ik nu dus juist een "weirdo" geworden ipv dat ik bij een - blijkbaar bestaande - groep ben gaan horen.
Welkom bij de weirdo club :p
Wel vet dat je het hebt aangedurfd om voor zo'n felle kleur te kiezen: ik heb het gewoon bij zwart gehouden.

Door Tweakers user Nature, maandag 21 september 2015 18:53

iPhone is yesterday tegenwoordig om voor creatief en actueel aangezien te worden moet je zo'n grote baard nemen, en wat helemaal hot and happening is jawel, de gabberstaart hij is weer terug +baard gegarandeerd een succes!

Door Tweakers user BdK9001, maandag 21 september 2015 19:03

beste-spellen schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:48:
[...]
Welkom bij de weirdo club :p
Wel vet dat je het hebt aangedurfd om voor zo'n felle kleur te kiezen: ik heb het gewoon bij zwart gehouden.
Thanks! Ik ben gegaan voor de Blu Win HD LTE, die ziet er in het zwart erg als een HTC One uit. Daarnaast is een oranje telefoon erg makkelijk terug te vinden in een matig verlichte kamer ^^. So far een uitstekende keuze!

Door Tweakers user itsalex, dinsdag 22 september 2015 10:03

Ik zou mijn oude Android device van 2 jaar geleden niet eens op tafel durven te leggen, want dat is een risico met mijn oude Android, zwaar achterhaalde camera en hardware. Apps die niet meer werken omdat je een oude Android hebt, misschien in de tussentijd nog wat malware en spyware mee (als je alles officieel dan doet).
Pak ik mijn oude Iphone 4S, heb ik wel IOS 9, 8 mp camera (met wel een goede inzoom, HDR) etc, maar het toestel is wel 4 jaar oud. Dan vraag je af, welk bedrijf gaat dan wel met zijn tijd mee? En als je een telefoon komt, hoelang gaat de gemiddelde Android device mee en hoelang dan de Iphone? Dan is de keuze voor iets ouder toestel heel snel gemaakt vind ik. Ik bekijk het praktisch in dit geval.

Door Tweakers user brain75, dinsdag 22 september 2015 11:31

Je hebt daar een punt, al zou ik wel kritisch kijken hoe de 4S draait op iOS9: echt vloeiend gaat het allemaal niet meer.

Ook over de kwaliteit van de camera van de 4S heb ik mijn twijfels: dat voldoet echt niet meer aan de huidige standaarden. Ik krijg van de schoonfamilie (die nog met 4S-toestellen rondlopen) af en toe foto's toe ge-appt: affijn....de kwaliteit is niet je-van-het.

Niettemin: het toestel krijgt wel nog steeds support en daar valt Apple voor te prijzen! Wat dat betreft geven ze veel meer bang-for-the-buck dan een Android-device.

Door Tweakers user EvilItSelf, dinsdag 22 september 2015 12:18

Ik zit veel tussen (zelfstandig) ondernemers en die hebben allemaal Apple apparatuur. Omdat het langer mee gaat (het valt na drie jaar intensief gebruik niet uit elkaar). Meer restwaarde heeft bij verkoop. De accu langer mee gaat zowel in accuduur als levensduur. En naar mijn mening is de algehele workflow veel efficiënter. Programma's zijn logischer en zo kan ik nog wel even door gaan.

Door Tweakers user kabrok, dinsdag 22 september 2015 13:16

Ik krijg met mijn Nexus 6 ook altijd de standaard woorden te horen "hee, is dat een tablet of een telefoon?" of "wat is dat voor een rekenmachine?" ik kan er wel om lachen.

Heb in het verleden ook iPhones gehad, gek genoeg niet meer vrienden door gekregen :p.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 september 2015 13:17]


Door Tweakers user geekeep, dinsdag 22 september 2015 19:57

Vermakelijk om dit soort posts (en commentaar) te lezen. Apple is namelijk zó goed in het inspelen op je psyche dat ze een stel typische psychologische effecten gebruiken voor het opblazen van hun populariteit (en daarmee hun verkopen).
Ik ben nu een van de ‘cool kids’, want ik heb een iPhone. Zo lijkt het, althans. iPhones zijn cool en luxe, uniek in het smartphonelandschap. Heb je jeen iPhone, dan behoor je tot de elite.
restwaarde heeft bij verkoop. De accu langer mee gaat zowel in accuduur als levensduur. En naar mijn mening is de algehele workflow veel efficiënter. Programma's zijn logischer en zo kan ik nog wel even door gaan.
Mijn schoonfamilie gebruiken allemaal iPhones, maar van hun weet ik dat ze het inderdaad gebruiken voor het gebruiksgemak. Het werkt, ze hoeven niks te tweaken: het geeft een 'no fuss' ervaring.
Effecten:
Enkel het bezit van een iPhone zorgt ervoor dat je meer waarde hecht aan het apparaat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Endowment_effect

Het feit dat je een (te) dure iPhone hebt gekocht, zorgt er intern voor dat je deze aankoop moet rechtvaardigen. Je kunt het namelijk niet oneens zijn met jezelf. Enige mankementen of miskopen zullen goedgepraat worden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Post-purchase_rationalization

Iets dat bekend is wordt vaak als beter bestempeld, dus als je vrienden en familie een iPhone bezitten, zal jij dat ook eerder willen. Veel mensen weten niet eens wat ze in een smartphone zoeken, en pakken maar een iPhone omdat ze gehoord hebben dat die wel lekker werkt. Waarmee je gelijk een tweede effect aankaart (iets gehoord hebben dus het zal wel waar zijn)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mere-exposure_effect
https://en.wikipedia.org/wiki/Illusory_truth_effect

Zelfs als je tegenstrijdige informatie krijgt en dit in strijd is met je huidige geloof (in dat een iPhone goed is), zul je dit negeren en toevlucht zoeken tot anderen die jouw geloof delen.
https://en.wikipedia.org/..._disconfirmation_paradigm

Er zijn nog een boel andere zaken/effecten die invloed hebben op Apple's succes (waaronder de geweldige bouwkwaliteit, gebrek aan bugs/gaten, soepelheid van oude toestellen en batterijduur van minstens 2 dagen /sarcasm). Daarnaast zullen er vast en zeker mensen zijn die een smartphone van 900 euro en een laptop van 2000 euro kunnen rechtvaardigen om wat voor reden dan ook. Feit blijft dat rationeel gezien een Apple device in weinig gevallen de juiste keuze is.

Door Tweakers user brain75, woensdag 23 september 2015 09:17

Als ondergraving van je overigens zeer vermakelijke statements en linkjes: ik heb juist GEEN enkele ambitie om een iPhone aan te schaffen. En mijn schoonfamilie speelt daar geen enkele rol in.

Persoonlijk vind ik Apple voor de digibeet wel een no-fuss ervaring geven, maar zelf heb ik niks met de geslotenheid van het systeem (iTunes....brrrrr: ik bepaal zelf wel hoe ik data op mijn apparaat zet!), de al eerder genoemde heiligverklaring (ik ben daar zwaar allergisch voor) etc. etc.

De bouwkwaliteit is overigens vaak wel goed (een bendgate daar gelaten) en accu: ach, ze zijn niet slechter dan goede andere high-end telefoons. Wat betreft bugs: elk OS heeft bugs en ook Apple heeft ze, en zeker niet minder dan de concurrentie. Door de geslotenheid van het systeem is de kans op misbruik alleen kleiner. Kleiner, maar niet onmogelijk bleek deze week. De soepelheid van oude toestellen is er niet. Tenminste, een oude Apple werkt wat betreft workflow niet soepeler dan een Lumia 620 (die een derde van de prijs van een Apple toendertijd had).

Maar deze discussie kun je grotendeels over elk mobiel OS voeren. Hele volksstammen zijn tevreden met Apple: wie ben ik om daar over in discussie te gaan? Ik heb een BB Passport: mensen vragen zich ook af wat ik doe met een merk wat volgens hun al zeker vier jaar dood is en dat toestel is wel erg lelijk! Zoveel mensen, zoveel smaken....

Door Tweakers user beste-spellen, woensdag 23 september 2015 10:58

geekeep schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:57:
Vermakelijk om dit soort posts (en commentaar) te lezen.
Vind ik ook :+ Maar in mijn geval gaan niet al je stellingen op, omdat:
Het feit dat je een (te) dure iPhone hebt gekocht, zorgt er intern voor dat je deze aankoop moet rechtvaardigen.
Heb de iPhone niet zelf gekocht.
Iets dat bekend is wordt vaak als beter bestempeld
Dan had ik een Android telefoon moeten hebben.
Zelfs als je tegenstrijdige informatie krijgt en dit in strijd is met je huidige geloof (in dat een iPhone goed is), zul je dit negeren en toevlucht zoeken tot anderen die jouw geloof delen.
Dat klopt wel gedeeltelijk met mijn Windows Phone religie :p
Feit blijft dat rationeel gezien een Apple device in weinig gevallen de juiste keuze is.
Als je dezelfde Marketing 2 cursus hebt gevolgd als ik, dan weet je dat mensen praktisch nooit rationele keuzes maken ;)
brain75 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:17:
Persoonlijk vind ik Apple voor de digibeet wel een no-fuss ervaring geven
Dat is zeker zo. Mijn vader kan prima met de iPad overweg (totdat hij de algemene voorwaarden van een KPN-hotspot moet accepteren, dat is te lastig). Ook met zijn Windows Phone trouwens. Denk dat hij compleet de weg kwijt raakt als hij een Android toestel in zijn handen krijgt.
Zoveel mensen, zoveel smaken....
Nee hoor, er zijn er maar drie: Android, iOS, en slechte smaak :+

[Reactie gewijzigd op woensdag 23 september 2015 10:59]


Door Tweakers user Tiny, woensdag 23 september 2015 11:24

"Windows Phone-boks"

_/-\o_

NFC is heel cool inderdaad :)

Door Tweakers user brain75, woensdag 23 september 2015 21:23

Nee hoor, er zijn er maar drie: Android, iOS, en slechte smaak :+
Word ik weer eens van slechte smaak beticht: and I'm proud of it! _/-\o_

Door Tweakers user Electromonkey, woensdag 23 september 2015 23:22

Heerlijke discussies over dit onderwerp, hier kan ik echt van genieten.
Ik heb zowel Android, iOS als Windows Phone gebruikt.
Allemaal recent en allemaal voor meer dan 6 maanden.
Uiteindelijk ben ik toch weer uitgekomen bij een iPhone, waarom?

Android: Wat er ook wordt gezegd, dagelijks crashte er wel een app. Geen idee of dit aan mij ligt of aan de apps die ik gebruik. De hele zaak liep vast, de app sloot spontaan af of alleen een reboot kon het nog oplossen. Ik kan me hier verschrikkelijk aan irriteren, ik gebruik het toestel niet de hele dag dus als ik hem gebruik moet het werken. Verder overigens een geweldig OS met veel mogelijkheden die ik helaas niet gebruik.

Windows Phone: Tsja.. Een lumia 800, 625, 930 en 640 XL gehad. Prachtige toestellen, maar die apps he. Ik kan er weer over beginnen maar dit was voor mij het einde van dit OS. Veel apps die gemaakt worden door een developer (prive) en niet eens in de buurt komen van Android/iOS qua usability. Het is al jaren een OS met gigantisch veel potentie maar mij toch elke keer weer teleurstelt. Er is een gebrek aan visie wat mij betreft.

iOS: Ja de uiteindelijke winnaar voor mij. Ik ben niet creatief, alternatief of speciaal. Het ding werkt en dat is voor mij wat telt. Tuurlijk loopt het toestel wel eens vast of crasht een app. Maar 1x per week is wat anders dan elke dag.

Wat ik hiermee probeer te zeggen, persoonlijk is een iPhone top voor mij. Voor een ander waarschijnlijk niet, dat is het mooie van de keuze die we nu hebben. Ik kick op de dikke specs van een Android en de geweldige "bang for buck" van een Windows Phone.
Ik ben alleen bang dat Windows Phone het op zijn huidige koers niet lang vol meer gaat houden.

Door Tweakers user beste-spellen, woensdag 23 september 2015 23:31

Electromonkey schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:22:Android: Wat er ook wordt gezegd, dagelijks crashte er wel een app. [..] Ik kan me hier verschrikkelijk aan irriteren, ik gebruik het toestel niet de hele dag dus als ik hem gebruik moet het werken.
Dat klopt ook en ik erger mij er ook dood aan als er opeens iets niet werkt. Het ding moet het gewoon doen. Met dat als eis, ben je meteen klaar met Android.
Windows Phone: Tsja.. Een lumia 800, 625, 930 en 640 XL gehad. Prachtige toestellen, maar die apps he.
Grappig, heb net een heel stuk geschreven dat ik dus totaal geen moeite heb met die apps. Waarschijnlijk is het ook een kwestie van gewenning. Welke apps miste je dan echt?
Er is een gebrek aan visie wat mij betreft.
Dat klopt op zich wel...
iOS: Ja de uiteindelijke winnaar voor mij. Ik ben niet creatief, alternatief of speciaal. Het ding werkt en dat is voor mij wat telt. Tuurlijk loopt het toestel wel eens vast of crasht een app. Maar 1x per week is wat anders dan elke dag.
Je onderschat jezelf :> als mij één ding duidelijk is geworden, dan is het inderdaad wel dat zo'n iPhone het gewoon doet.
Ik ben alleen bang dat Windows Phone het op zijn huidige koers niet lang vol meer gaat houden.
Dat hoop ik niet :o

Door Tweakers user sbmuc, donderdag 24 september 2015 09:59

Wat ik hier vooral lees zijn apps, en dit is ook waarom iOS wint en zal blijven winnen voorlopig. De app store van iOS is gewoon erg volwassen en de apps werken gewoon goed zonder te crashen, deels komt dit ook gewoon omdat er niet heel veel verschillende iOS devices zijn en je app dus voor minder verschillende typen devices hoeft te optimaliseren = minder crashes.

Reageren is niet meer mogelijk